Kerja Kosong

Sunday, September 13, 2009

Keputusan Perlawanan Bola Sepak EPL

Perlawanan bola sepak EPL ,Sabtu 19.9.2009 baru habis dengan memasuki perlawanan kelima dengan RESULT :


Spurs 1-3 Man Utd Score Mu( R.Giggs, Anderson, W.Rooney)

Liverpool 4-0 Burnley Liv(3 Benayoun ,D.Kuyt)

Stoke City 1-2 Chelsea Che( Drogba, Maluoda)

Man City 4-2 Arsenal Man City( M. Almunia (o.g.),C. Bellamy ,E.S. Adebayor ,S.W.Phillips )
Ars( v.Persie, T.Rosicky)

Blackburn Rovers 3-1 Wolverhamton

Portsmouth 2-3 Bolton

Sunderland 4-1 Hullcity

Wigan 1-0 Westham


Setelah kembali dari perlawanan antarabangsa yang mana kelayakan Piala Dunia, kehangatan Bola SePAK EPL disambung semula dengan 8 perlawanan beraksi malam ini dengan beberapa pertembugan menarik yang ingin melihat seterusnya kuasa2 seperti Man City dan Spurs yang dikatakan boleh memecahkan tradisi Big Four EPL pada musim ini. Man City membuktikan pada malam ini dengan membenam Arsenal 4-2. Ini kekalahan kedua beturut-turut Arsenal setelah kalah dengan Mu perlawanan sebelum ini. Kemenangan Man City berterusan dan ini memberi 1 langkah kanan bagi skuad kendalian Mark Hughes untuk memasuki 4 pasukan teratas dan seterusnya menjulang Kejuaraan Liga Perdana.Adebayor sekali lagi mencuri tumpuan apabila membantu kelab barunya ini dengan menjaringkan gol.

Manakala pasukan Mu yang bertandang ke White Hart Lane dikejutkan dengan gol pembukaan oleh J.Defoe pada minit pertama tidak mematahkan semangat anak buah kendalian Sir Alex Ferguson untuk memburu gol. Pada perlawanan ini telah kembalinya Rio Ferdinand yang tidak beraksi beberapa minggu atas kecedaran. Ryan Giggs telah menyamakan kedudukan pada minit 25 sebelum Anderson meletakkan Mu mendahului dengan 2-1 pada separuh masa pertama pada minit 41. Beberapa kad kuning dilayangkan oleh pengadil dan Mu terpaksa bermain 10 pemain apabila Paul Scholes dibuang padang pada minit 59. Ketidakseimbangan pasukan Mu membuat Alex Ferguson mengeluarkan penyerang D.Berbatov untuk memasukan M.Carrick bagi menampung bahagian tengah. Spurs gagal untuk mengambil kesempatan untuk menjaringkan gol, tetapi pasukan Mu yang berjaya menambahkan gol oleh Wayne Rooney minit ke 78. Keputusan penuh MU 3-1 Spurs.


Rio Ferdinand kembali beraksi

Paul Scholes ketika dilayangkan kad merah

Anderson diasak 2 pemain Spurs


Wayne Rooney setelah menjaringkan gol

Keputusan liga di Benua Eropah lain seperti -Barcelona 2-0 Getafe, Bayern Munich 5-1 Borussia Dortmund, ACMilan 0-0 Livorno, Real Madrid 3-0 Espanyol.

No comments:

Post a Comment