Kerja Kosong

Friday, April 15, 2011

Perlawanan Tumpuan Bola Sepak Minggu Ini

Perlawanan Utama

Fa Cup Semifinal-Man Utd vs Man City,

Liga EPL- Arsenal vs Liverpool


Liga Spain- Real Madrid vs Barcelona


Liga Super- Selangor vs Perak


Dimulakan dengan perlawanan Bola Sepak tempatan iaitu Liga Super pada hari Selasa lalu menjadi satu tarikan kpd semangat penulis yang pergi ke stadium Ipoh, Perak untuk mnyaksikan perlawanan Perak vs Kelantan yg dimenangi oleh pasukan Perak 4-0. Jika ini menjadi perkiraan penonton bola sepak kembali hangat untuk datang ke stadium2. Di bawah jadual Liga Super pada hari Sabtu ini. Perlawanan tumpuan terarah kpd 2 penghuni top table liga iaitu Selangor dgn Perak di Shah Alam.


Perlawanan Bola Sepak minggu lalu dan ini asyik tertumpu kpd Bola Sepak Eropah yang mana pertarungan semakin sengit berebut kejuaran domestic iaitu Liga Perdana menjadi tumpuan utama dan juga kejohanan Liga Juara-Juara (Champions League).

Perlawanan CL pada suku akhir sudah berakhir dengan 4 pasukan akan berentap pada separuh akhir. Pasukan itu ialah MAN UTD vs Schalke 04 dan Barcelona vs Real Madrid. Selepas mengalahkan musuh masing 4 pasukan dari 3 negara yang tinggal iaitu wakil Jerman –Schalke 04, England- Man Utd dan Spain-diwakili ReaL Madrid dan Barcelona. Kemenangan bergaya 4 pasukan Eropah ini memang ditunggu peminat. Banyak aksi jaringan goal dilakukan dgn banyak jaringan dilakukan. MU menang dgn agregat 3-1, Barcelona 6-1, Real Madrid 5-0 serta Schalke 7-3.

Ape yang menarik kali ini wakil Jerman ini mencipta sejarah buat pertama kalinya dapat masuk hingga ke semifinal. Juga pada kali ini pertembungan 2 gergasi sepanyol bertemu di semifinal, satu pertarungan elit dua pasukan yang sering dominasi dalam liga dan banyak kejuaraan utama. Persoalannya mampukan Real Madrid mampu bembenam Barcelona yang sering dilihat konsisten sepanjang musim ini? Mampukah C.Ronaldo mampu menyaingi Lionel Messi yang sering menjaringkan goal serta dapat melepasi pertahanan dengan kelicikan beliau mengawal bola..? Adakah Jose Mourinho mampu membawa Real ke pentas Final selepas kemenangan rekod beliau dgn kemenangan Porto serta Inter Milan pada musim lepas? Satu persoalan yang cukup menarik untuk peminat bola sepak.


Ronaldo vs Messi

Kejuaran Liga juga sedang rancak sepanjang minggu ini dengan semua pasukan tidak mahu keciciran mata. Perlawanan tumpuan ialah pasukan 6 pasukan teratas di Liga Perdana England (EPL) untuk memburu tiket CL serta Europa League disamping optimis untuk menang kejuaran EPL antara pasukan MU, Arsenal dan Chelsea. Minggu ini juga perlawanan tumpuan utama ialah FA CUP SEMIFINAL iaitu antara Man City vs MAN UTD di Wembley Stadium, Sabtu 1.15 am.

Jadual English Premier League

Saturday April 16

Time

Match

15:00

Blackpoolv Wigan Athletic

15:00

West Ham Unitedv Aston Villa

15:00

West Bromwich Albionv Chelsea

15:00

Evertonv Blackburn Rovers

15:00

Birmingham City v Sunderland

Sunday April 17

16:00

Arsenal v Liverpool



Tuesday April 19

19:45

Newcastle UnitedvManchester United





Wednesday April 20


Tottenham HotspurvArsenal


ChelseavBirmingham City


Liga Sepanyol pula menyaksikan perlawanan penting dan utama iaitu Real

Madrid vs Barcelona serta sekali lagi perlawanan Final Copa Del Rey antara dua pasukan ini pada hari Rabu 20 April. Sememangnya : Spain awaits and there's no escaping Clasico fever.

Saturday April 16

Time

Match

17:00

Getafe CFvSevilla FC

17:00

Málaga CFvRCD Mallorca

19:00

UD AlmeríavValencia CF

21:00

Real MadridvFC Barcelona




Sunday April 17

Time

Match

16:00

Real SociedadvSporting Gijón

16:00

Levante UDvHércules CF

16:00

Deportivo La CoruñavRacing Santander

18:00

OsasunavAthletic Bilbao

20:00

RCD EspanyolvAtlético Madrid

Monday April 18

Time

Match

20:00

Villarreal CFvReal Zaragoza



p/s Harap MU dan Perak menang Glory MU , Kejor Yob Kejor....




No comments:

Post a Comment